Eerste bericht - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Richard Louter - WaarBenJij.nu Eerste bericht - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Richard Louter - WaarBenJij.nu

Eerste bericht

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

08 Augustus 2006 | Portugal, Lissabon

Hallo mensen,

Hoe is het thuis? Hier gaat alles prima, het is een mooi schip en we hebben een aardige bemanning. We zijn vandaag voor anker gegaan een paar mijl voor de kust van de Azoren. We liggen hier te wachten omdat we veeel te vroeg zijn om naar Amerika te gaan. We blijven hier voor zover we weten nog een dag of 8 liggen, en mij hoor je daar niet over klagen. We moeten namelijk pas aan het eind van de maand in Amerika zijn, in Mobile, Alabama. Alleen is het nog niet helemaal zeker of we wel daar naartoe gaan, we nemen namelijk misschien een booreiland over van de Smitwijs London, dat naar Dubai moet worden gesleept. Maargoed dat zien we dan wel weer. Wel is het zo goed als zeker dat wanneer we naar Amerika gaan dat we dan aan wal gaan omdat wat veiligheidscertificaten verlengd moeten worden van wat gereedschappen. Dus ja ik ben benieuwd wat het zal worden, saai zal het in ieder geval niet worden. Allebei lijkt het me wel leuk.

Maar ik zal eens even een beetje uitleg geven hoe het gaat hier. We (Cor en ik) waren dinsdag ochtend aan boord gekomen om 2 uur ‘s ochtends, nadat we opgehaald zijn van het vliegveld en een Portugees visum hadden gehaald met de agent. Dit ging trouwens een stuk vlotter dan dat Amerikaanse visum. We waren hier maar hooguit 20 minuten aan kwijt en de agent had het allemaal voor ons geregeld we hoefden alleen even ons paspoort af te geven. Vervolgens zijn we eerst gaan slapen en toen zijn we de volgende dag met de 2e stuurman een rondje gaan lopen in en rond het schip om het een beetje te leren kennen. Die dag hadden we ook besloten dat Cor als eerste op de brug zou beginnen en ik in de machinekamer. Cor heeft nu de wacht van 4 tot 8 en ik van 8 tot 12 dus alleen rond het middaguur zien we elkaar even tijdens het eten maar we hebben het voor de rest toch te druk om een fatsoenlijk biertje te drinken samen. In Lissabon waren we dat nog wel even wezen doen, het was alleen een beetje jammer dat we een beetje buiten de stad lagen. Over middageten gesproken, dat is hier echt grandioos, we hebben een Filippijnse kok, en we krijgen als we dat vragen (op tijd wakker zijn, hehe…) ’s ochtends een lekker eitje, iedere middag een voor-, hoofd-, en nagerecht en ’s avonds nog wat lekkers. Verder heb ik een hut gekregen met een eigen douche, bureau, wasbak, wc, bank en een tafeltje, echt super luxe. Kortom ik kom echt niks tekort hoor. En ik kan ook nog goed opschieten met de bemanning, ook met de Oekrainers en de Filipijnen. De verhouding daarin ligt trouwens wel iets anders dan dat ik had verteld. Nu hebben we inclusief cor en ik 6 nederlanders aan boord (kapitein, 1e stuurman, HWTK, 2e WTK), 2 oekrainse officieren (3e machinist en de 2e stuurman), en nog 8 Filippijnen. Maarja ik ga er maar weereens een eind aan breien want ik moet ook nog even aan slapen toekomen want dat heb je best nodig als je 8 uur op een dag in 40-45 graden in de machinekamer loopt (Maar het is hartstikke leuk hoor).

Hoe is het met de jongens trouwens hebben jullie nog wat van ze gehoord? Zijn ze nog op vakantie gegaan? Ik hoor het wel…

Doe iedereen de groeten en tot de volgende mail.

Groeten Rich

  • 09 Augustus 2006 - 08:18

    Jan Willem:

    Hey Rich,
    Fantastisch om tehoren dat je het ook naar je zin hebt!
    Kunnen we jouw ook mailen?

    Groeten janwillem

  • 09 Augustus 2006 - 20:34

    Andre:

    hey rich, fijn dat je het naar je zin hebt!
    ik heb ook eindelijk te horen gekregen wanneer ik weg moet.
    ik moet de 15e vertrekken vanuit amsterdam, dan even overvliegen naar hongkong om vervolgens ff over te stappen op een vlucht naar chausjun (in taiwan)
    wordt ff een zit van ongeveer 15 uur. haha

    veel plezier verder, en misschien zie ik je onderweg nog wel ff voorbij dobberen.

    groeten dre

  • 10 Augustus 2006 - 09:13

    Dennis,Debora&Dion:

    Hai Rich,
    zo te zien heb je je ouders geleerd hoe de site werkt, erg mooi trouwens. leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt en veel plezier nog. liefs den, dee, dion (ps. de 2e word een meisje)

  • 10 Augustus 2006 - 14:02

    Daan:

    Yooo Rich, acht dagies met een biertje in het zonnetje zitten. Ik hoop dat dit tot de mogelijkheden behoort bij de Azoren. Succes alvast met 't platform

    Gr. Daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Mijn eerste reis

eerste stage

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2008

het einde is in zicht

06 April 2008

Tweede bericht

20 Februari 2008

Eerste bericht

01 November 2006

Het vijfde bericht

09 Oktober 2006

Vierde bericht
Richard

Actief sinds 27 Juli 2006
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 9978

Voorgaande reizen:

26 Januari 2008 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: