Het vijfde bericht - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Richard Louter - WaarBenJij.nu Het vijfde bericht - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Richard Louter - WaarBenJij.nu

Het vijfde bericht

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

01 November 2006 | Spanje, Madrid

Wat er na alexandrie gaat gebeuren is ook nog een groot vraagteken, want er gaan geruchten over een sleepreisje van egypte naar dubai en dan daar dokken. Een andere mogelijkheid is pyraeus (of iets dergelijks, vlakbij athene in ieder geval) in griekenland. maar als ze de kans krijgen om ons naar singapore te laten gaan dan zullen ze dat wel doen waarschijnlijk, want daar moeten van de winter nog wat sleepreisjes gemaakt worden. kortom de toekomst is nog een groot mysterie.

Voor de rest gaat alles hier prima, we hebben tot nog toe nog maar 2 keer niet tussen de middag in onze korte broek op het voordek kunnen zitten vanwege de regen, maar het is nog steeds mooi weer. Daar hebben we veel geluk mee gehad gezien de winter op de atlantic niet altijd even mooi kan zijn (heh jw!). We verbruiken nu ongeveer 30 kub zware olie per dag en het weer op het achterdek is daarom veelal lichtbewolkt, haha. nee hoor dat valt wel mee. de motoren lopen netjes. hoe is het weer daar eigenlijk? We hebben van de week al weer 2 hogedruk brandstofpompen overhaald en daar leer je ook wel veel van. ook hebben we een vreemd tikkend geluid in de bakboord motor waar we echt geen flauw idee van hebben wat het precies is, vandaar de hogedruk brandstofpompen. We hebben daarom ook al een nokkenas inspectie gedaan, dat was ook wel mooi om te zien hoor, maar we hebben niets gevonden.

De mensen op het rig, wat doen die nou allemaal? nou das een goeie vraag, nog een beetje schoonmaken en dingen installeren denk ik, hij is tenslotte ook al rond de 30 jaar oud. Voor de rest hebben we weinig contact met de mensen daarop, iedere 6 uur moeten wat gegevens over de snelheid en de koers enzo worden doorgegeven en voor de rest weten wij ook niet wat er daar allemaal gebeurt. Wij merken er weinig van dat dat ding erachterhangt. en wat betreft de snelheid in nauwer vaarwater ik heb geen flauw idee, ik denk niet dat deze daar nog naar beneden gaat, we varen tenslotte maar 6 tot 7 knoop en dat is al niet zo hard eigenlijk. De sleepkabel een stukje binnenhalen hooguit, want deze hangt over 1300 meter toch wel zon 90 meter door. en de bodem hoeven we natuurlijk niet mee te trekken. nou ja ik geloof dat dat alle vragen wel zon beetje waren.

Dennis en Debora nog gefeliciteerd met Dailin, ik heb jullie nog een mailtje gestuurd van de week maar ik weet niet of jullie die nog hadden gehad. Over monteurs gesproken, daar krijgen we er in de straat van gibraltar ergens ook nog 2 van aan boord, voor wat afstellingen en nog wat onderdelen. Maargoed we zullen wel zien hoe alles afloopt, een ding is zeker, het worden nog wat verrassende maandjes denk ik.

ik zie jullie snel weer over 2 maandjes,

groeten aan allemaal, rich

  • 02 November 2006 - 07:28

    Liefste Nichtje ;):

    heyhey,
    Zo te zien gaat alles nog goed, ben ik blij om..
    hier ook wel hoor ouders nu 11 dagen naar New York die ouwe gaat zondag de marathon lopen haha ;)
    Nou veel plezier nog
    liefs en kus Danique

  • 05 November 2006 - 10:48

    Den,Dee,Dion,Dailin:

    Hoi Rich,
    We hebben niet door gehad dat de tijd zo snel ging, nog maar twee maandjes! Maar zo te lezen heb je het goed naar je zin toch? We hopen voor je dat je naar Singapore mag, want daar kom je anders ook niet echt. Misschien zie je Rick daar wel. Nou geniet er nog effe van he? liefs Den,Dee,Dion,Dailin xxxx

  • 05 November 2006 - 17:03

    Nannie:

    En ik maar denken dat ik veel heb meegemaakt nu ik 51 ben.Rich je verhalen zijn geweldig, volgende keer ga ik mee in je plunjezak.Nog veel fun in de komende tijd groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Mijn eerste reis

eerste stage

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2008

het einde is in zicht

06 April 2008

Tweede bericht

20 Februari 2008

Eerste bericht

01 November 2006

Het vijfde bericht

09 Oktober 2006

Vierde bericht
Richard

Actief sinds 27 Juli 2006
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 10005

Voorgaande reizen:

26 Januari 2008 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: