Vierde bericht - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Richard Louter - WaarBenJij.nu Vierde bericht - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Richard Louter - WaarBenJij.nu

Vierde bericht

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

09 Oktober 2006 | Verenigde Staten, Florida

He mensen,

Nou ja we hebben mobile ook weer gedag gezegd na een leuk maandje en wat stappen en we zijn onderweg hoor, we hebben de 1e van september het rig opgepikt en we zijn nu net uit de straat van florida, onderweg naar Gibraltar. Het gaat niet hard zo’n 5-6 knopen (ongeveer 10 km/u) maar we komen er wel. De reden dat we zo langzaam gaan is omdat er niet bekend was dat het rig zo diep in het water zou liggen. Het weer zit tot nu toe ook goed mee het is hier nog steeds 32 graden en het zeewater is hier nog zo’n 29 graden, dat zijn alleen de perfecte condities voor orkanen om te ontstaan, maar we zien wel. De tussenstop in Gibraltar is gepland omdat we anders niet uitkomen met de brandstof. Dat gaat ook best hard zo als je 34 kub zware olie per dag verbruikt. Trouwens, ik heb ook van de skyline van Miami nog wat foto’s gemaakt, die zag er wel mooi uit, het was alleen een beetje jammer dat het beeld een beetje wazig was van de smog die daarboven hing. Dat zag er echt niet gezond uit. Ik heb net weer 2 weekjes in de machinekamer achter de rug, en ik moet wel zeggen dat ik steeds meer begin te leren daarvan hoor. En ik wil ook zeker weten naar de machinekamer als ik klaar ben want de brug is toch niks voor mij. Waarschijnlijk gaan we na alexandrie niet meer naar Singapore, maar naar een dok ergens in de middellandse zee of europa. Misschien wel Turkije, maar dat kan nog iedere dag compleet veranderen want tegen de tijd dat we in alexandrie zijn is het ergens in de 2e of 3e week van november dus dat is nog een aardig tijdje weg. Voor de rest gaat alles nog prima en de kok is trouwens ook aardig bijgedraaid die kookt nu net als de eerste kok de sterren van de hemel. Hoe is het nou daar? Gaat alles nog goed met iedereen? Iedereen weer naar school en weer aan het werk zeker? Hier schiet het stageboek al lekker op en in Gibraltar zal ik een hele berg met opdrachten op de post doen, want ik had in mobile al wat gestuurd, maar volgens school was dat niet compleet dus ik stuur nu maar de volledige opdracht in een keer in.. Is de Abdij al gesloten ondertussen trouwens en is er al een vervanger gevonden jongens? Scheelt zeker wel een berg met geld hehe.. maarre er is toch wel een vervanger binnenkort, anders kenne we dalijk geeneens een fatsoenlijk biertje gaan drinken. Dat mis ik echt wel hoor. Hoe ging het verder met Baron, Luuk en Pringels lukte dat nog een beetje? We staan nu trouwens ook op teletekst geloof ik waar precies weet ik ook niet maar ik weet zeker dat jullie dat wel kunnen vinden. Maar ik ga nog eventjes verder met mijn huiswerk dan, want nu krijgen ze een berg met werk ook,

Groeten aan iedereen, rich

  • 12 Oktober 2006 - 10:40

    Denise:

    Hee hunk, Zo te lezen heb je t goed naar je zin :)errug leuk om te lezen wat je allemaal doet en ziet, je zal nu vast denken wie is dit ??? ik zal even je geheugen opfrissen : balonnen blazen voor mijn moeder dr 50ste verjaardag met de jouwe dr bij, klinkt bekend?? :) leuk om weer is wat van je te zien/horen grtjes veel plezier en een dikke zoen

  • 13 Oktober 2006 - 16:11

    Dennis,Debora&Dion:

    Hoi Rich, blij te horen dat je het naar je zin hebt daaro. zoals je ziet zijn we nog met zijn 3-en, maar dat kan ieder moment veranderen. we sturen het kaartje naar je huis ok? succes met je takenboek en veel plezier verder!!! liefs den,dee,dion

  • 14 Oktober 2006 - 17:59

    Daniel:

    Hee Lout,

    Fijn dat alles goed gaat!
    Hier ook alles prima.
    Wel toevallig hé: jij varen, Abdij weg…

    Keep up the good work!

    Groetjes,

    Daniel.

  • 26 Oktober 2006 - 16:13

    Mandy:

    Heeej LOUTER!!!
    Alles goed met je???
    Hier gaat alles maar zn gangetje, je mist er niet veel aan. Vesting is zoals altijd ookal mis ik het af en toe om door je op de grond van de abdij te liggen :D. Maarre, nou lees ik in dat bericht van Daniel dat de abdij weggaat... Ikkie nie weenie, maar dat merken we wel.
    Nou, vaarse he ;)
    doeg xxx MAndy

  • 31 Oktober 2006 - 20:08

    Den,Dee,Dion&Dailin:

    Hoi Rich,
    Onze namen passen niet meer in het vakje. Maar goed, ze is dus geboren. Het kaartje is bij je thuis, je ouders hebben er een teruggestuurd. je moet maar snel komen kijken, als je der weer bent ok? fijne reis nog!
    liefs Den,Dee,Dion,Dailin
    xxxxxxxx

  • 02 November 2006 - 19:31

    Arie,Annet En Brett.:

    Hoi Rich,

    Eindelijk weer een berichtje van je.Vind het nu allemaal wel lang gaan duren hoor.Volgens mij heb jij het nog prima naar je zin.Houden zo....Maarre ben je het nou echt nooit eens even zat,het gevoel dat je die boot nou wel gezien hebt?Nou ja ook al is dat zo dan heb je nog weinig keus he....Succes nog en veel plezier,geniet nog van dat lekkere weer want dat wordt hier bagger.

    Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Florida

Mijn eerste reis

eerste stage

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2008

het einde is in zicht

06 April 2008

Tweede bericht

20 Februari 2008

Eerste bericht

01 November 2006

Het vijfde bericht

09 Oktober 2006

Vierde bericht
Richard

Actief sinds 27 Juli 2006
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 10009

Voorgaande reizen:

26 Januari 2008 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: