Tweede bericht - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Richard Louter - WaarBenJij.nu Tweede bericht - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Richard Louter - WaarBenJij.nu

Tweede bericht

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

13 Augustus 2006 | Portugal, Lissabon

Ahoy mensen,

Het gaat hier nog steeds prima, we liggen nog steeds voor anker voor de Azoren en we blijven hier tot de 16e of de 17e liggen. Daarna gaan we heeel rustig aan richting Amerika waar we rond ongeveer de 31e aan zullen komen. En dan nu het goede nieuws. Er is afgesproken met de eigenaren van dat boorplatform ook wel “rig” genoemd at deze uiterlijk de 31e klaar is voor vertrek, maar voor zover het er nu naar uitziet is die rig pas 2 weken later klaar. Dus dat betekent voor ons lekker 2 weekjes aan wal! (Als we niet voor anker gaan, of tussen door nog een andere klus krijgen in ieder geval) De reden dat we dan toch al naar Amerika vertrekken is dat we verplicht zijn daar de 31e te zijn per contract en de dagen dat hun te laat zijn krijgen hun een boete van ongeveer 50.000 dollar per dag. Dat is dus kaasie voor ons dan.

Voor de rest gaat alles zijjn gangetje hier aan boord, we hebben van de week 2 verjaardagen en een barbecue gehad dus ik vermaak me wel hoor. De eerste verjaardag was van de kok, welke Filippijns is en ook niet zo vaak drinkt dus we hadden hem een goed biertje gegeven en de rest van de avond hadden we ons rot zitten lachen om hem. De barbecue vond plaats op het zogenaamde forecastle deck. Dit is het deck voorop het schip waar ook ondermeer de ankerwinches staan. Het was echt super gezellig we hadden ook een stereootje opgezet en we hadden van de kapitein 3 doosjes bier gehad. En ik moet zeggen dat ging er goed in bij iedereen.

Er is van de week trouwens ook aardig wat makreel, tonijn en coral fish gevangen van een kilo of 3 tot 5 per stuk. We vissen hier gewoon met een draad zonder hengel dus ja dat kon ook weer niet anders dan dat ik mijn draad weer in de knoop kreeg aangezien dat het hier nog zo’n 75 meter diep is was dat een aardige knoop maar met wat hulp van de filipijntjes ging die der zo weer uit.

Maar iedereen krijgt de groeten en ik ga nog even verder met mijn takenboek en dan maar weer slapen want vannacht van 4 tot 8 moet ik voor het eerst op de brug staan en das best nog wel vroeg. Als ik in amerika ben zal ik proberen om nog wat foto’s op internet te zetten, maar dat horen jullie tegen die tijd wel weer.

Groeten vanaf visserschip Smitwijs Singapore,

Richard

  • 14 Augustus 2006 - 18:11

    Hans & Nannie:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en geniet maaar volop van de States en Uncle Sam Beer (Ik vind het niet te zuipen (Budweiser). Hoop voor je dat je nog veel vis en andere lekkernijen uit zee kan halen om op te peuzelen. Have fun Cheers

  • 14 Augustus 2006 - 18:14

    Kees:

    Hoi rich ,
    leuk om te lezen ; ik ben vanaf 16 september een week in florida ; mocht jij nog in Mobile zijn dan kunnen we misschien iets afspreken !!
    p.s moet ik een hengeltje meebrengen ?

  • 15 Augustus 2006 - 14:38

    Lennart:

    He rich,
    mooie berichten heb je daar. Het begint al te jeuken bij mij. Van wanneer tot wanneer ben je in amerika? 26 augustus ga ik vertrekken vanuit Miami. Had vijf dagen vertraging.
    Hoe is het nou in die machinekamer? Ennuhm, niet teveel zuipen he.
    Groeten Lennart

  • 15 Augustus 2006 - 19:53

    Jelle En Samantha:

    Heej richard zo te horen gaat het prima Daarzo.
    Das leuk om te horen. wij hebben in de abdij af en toe wat bier gedronken. En Sam heeft d,r verjaardag in amsterdam gevierd waar JW, rick, linda, Karim, en mark langs zijn geweest.

    michiel is weereens over de screef gegaan en heeftde dakplaten van de abdij aangepast. maarja je weet hoe die is na een aantal speciaalbier en tequilla.

    Heel veel pleizier met varen. ik kijk af en toe nog wel even mee op de site.

    Groetjes Jelle en Samantha

  • 16 Augustus 2006 - 19:04

    Michiel:

    Hahaha. En ene klinge weet zeker van niets...

    Richard, laat je die boot trouwens wel heel.

    Hoooi

  • 21 Augustus 2006 - 10:14

    Dennis,Debora&Dion:

    Hoi Rich,
    Je moet zeker blij zijn als je de wal op mag, ook al klinkt het niet bepaald slecht daaro op die boot. Vraag maar of ze nog een td-er of verbindelaar kunnen gebruiken:) Nou succes met je wachten 's nachts en je takenboek tuurlijk.
    veel liefs den,dee,dion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Mijn eerste reis

eerste stage

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2008

het einde is in zicht

06 April 2008

Tweede bericht

20 Februari 2008

Eerste bericht

01 November 2006

Het vijfde bericht

09 Oktober 2006

Vierde bericht
Richard

Actief sinds 27 Juli 2006
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 10038

Voorgaande reizen:

26 Januari 2008 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: