Derde bericht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Richard Louter - WaarBenJij.nu Derde bericht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Richard Louter - WaarBenJij.nu

Derde bericht

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

22 Augustus 2006 | Nederland, Amsterdam

Hee mensen,

Nou de kop is draf hoor, letterlijk, ik ben eens even met de tondeuse aan de slag geweest en standje 1 was toch wel best kort haha. Er zijn al een paar foto’s gemaakt dus k zal t nog wel laten zien. Ik hoorde dat daar ook alles goed ging en bedankt voor jullie reacties. Nog gefeliciteerd met je verjaardag trouwens sam. Was het nog een beetje gezellig? Dat zal vast wel.

Verder zitten we nu op de north atlantic zoals jullie misschien al wel hebben gezien op de site www.sailwx.info , want k heb goed men best gedaan op de weerrapporten. De afgelopen week leek qua weer hier wel op een cruise het was echt niet te geloven iedere dag was het vanaf 7 uur ‘s ochtends hier al minimaal 24 graden. Het is nu hier kwart voor 9 ’s ochtends en er staat niet meer dan 10 cm golfslag en het is zo goed als windstil. We hebben daarom besloten dat we vandaag maar eens even met de RIB (Rigid Inflateable Boat oftewel: rubberboot) gaan varen. Voor de rest zit ik nu op de brug van 4 tot 8 en dat zijn toch best wel lange dagen zo, want als je dan van je wacht af komt ’s ochtends ga je ook niet meer slapen eigenlijk. Dus ja dan ga ik van 8 tot 12 maar even helpen waar het kan. We zijn nu bezig met een omroepsysteem voor aan boord met kabels trekken enzo. En dan eerst even een pilsje drinken met de rest van de officieren en dan om een uurtje of 13 eten tot 1330 waarna ik dan toch maar even wat huiswerk ga maken en dan is het alweer 16 uur en kan je alweer op wacht dus ja veel komt er niet van films kijken en bier drinken.

Maaar ik heb precies goed gekozen toen cor voorstelde wie er in de machinekamer zou beginnen. Want ik had namelijk de eerste 2 weken toen we vanuit portugal vertrokken tot nadat we voor anker waren gegaan bij de azoren… Als je voor anker ligt hoef je in de machinekamer alleen van 8 tot 5 te werken dus dat was wel lekker want dan kan je ’s avonds lekker even nog een filmpje kijken oid, maar op de brug moet je gewoon ankerwacht lopen. Dus dat was 1-0 voor mij. Toen kwamen we erachter dat we de 30e in mobile aan zouden komen en dat is nog net op tijd om een glimp op te vangen van Miami beach voor mij op de brug. Dus al met al heb ik lang niet verkeerd gekozen.

Het ziet er nog steeds naar uit dat we minimaal 2 weken in mobile blijven liggen dus dat is dan ook wel weer lekker dan kunnen we eventjes wat stappen inhalen want dat mis ik wel hoor. Maarja tijdens springbreak in amerika schijnt ook niet zo erg te zijn hoor haha.. als ik daar aankom zal ik proberen om even een internet cafe op te zoeken en eventjes wat foto’s op internet te zetten, of aan mijn vader en mijn oom mee te geven want die zijn dan ook misschien nog net op tijd daar.

Ja mensen maar ik ga er nog eens een eind aan breien, ik ga nog eens even wat doen,

Groeten Lout

Nog een paar reacties terug:

- He andre klinkt heel netjes hoor succes en een behouden vaart.
- noou daan die biertjes behoren hier ook heel goed tot de mogelijkheid hoor. Nog bedankt voor de email van lex, alleen worden bijlages die niet noodzakelijk zijn niet zo op prijs gesteld aangezien het best duur is om je mail op te halen.
- Nou een hengeltje is niet nodig hoor dat staat toch alleen maar in de weg, maar toch bedankt kees.
- Dan ben ik waarschijnlijk net weg len sorry maar jij ook een behouden vaart jongen.
- jongens tequilla en speciaal bier, wat heb ik jullie nou geleerd... (WODKA!!)
- D+D+D+D?, is er al wat meer bekend over de naam? nee maar ik weet t niet dan zou je even moeten bellen naar t hoofdkantoor in rdam.


De Rig die we gaan slepen heet trouwens Ocean Lexington, een beetje googlen zou wel wat plaatjes op moeten leveren.

  • 24 Augustus 2006 - 09:08

    Mandy:

    heeej richard,
    leuk dat je een site hebt joh!!!
    Hoef je het volgend jaar niet allemaal nog een keer te vertellen haha
    maar zie je binnenkort weer op het water doeg!

  • 24 Augustus 2006 - 16:48

    Andre:

    Hey rich, gaat lekker hoor ik zo. Ik zit ook in de machine kamer. Maar dan gelijk voor 2 maanden. 44 graden beneden is best warm. Maar wel lache

    Jah, als je een nieuw bericht aanmaakt op je site kan je ergens voor landkaart kiezen. Hier kan je ongeveer aanvinken waar je zit.

    Verder alles goed?




  • 27 Augustus 2006 - 15:01

    T.marry:

    ha rich,fijn dat het je het zo naar je zin hebt,houden zo hoor.tis nu 27 aug.dan ben je denk ik op weg of al in amerika.Ben benieuwd of je je vader nog ziet dat zou wel heelleuk zijn.Ik heb ook nog een nieuwtje je hebt een achternichtje.Ze is 25 aug om half 10 'savonds in spijkenisse geboren.Met petra en amber (want zo heet ze) gaat het goed en ze zijn ook al weer thuis.Nou jongen hou je taai en de groetjes tot de volgende keer.Liefs oma marry

  • 28 Augustus 2006 - 11:39

    Dennis,Debora&Dion:

    hoi rich,
    we weten zelf de naam wel, maar dat zie je wel op het kaartje, er moet toch nog iets geheim blijven? we zijn benieuwd naar je korte (marinier?) koppie. nou veel plezier met varen liefs den,dee,dion

  • 29 Augustus 2006 - 15:18

    Marieke:

    Heej! Leuk om zo alles terug te lezen over hoe je het hebt daarzo! Qua weer mis je in nederland weinig, één en al regen. Ik ben net een week terug van 2 weken spanje (met soraya) en ben gelijk verkouden… beetje jammer. Voor de rest was het afgelopen weekend vrij rustig in de abdij en gaan we volgend weekend waarschijnlijk naar antwerpen. Anyway, veel plezier nog daar!! (maar dat zal vast wel lukken :p) xxx

  • 30 Augustus 2006 - 19:27

    Annet.:

    Hey Rich,
    Ben benieuwd hoe het is op de boot.Heb je nog last van de orkanen?Wat dat betreft ga je wel een lekkere tijd daar tegemoet....
    Als je pa en ome kees nog ziet in Amerika geef hun dan vast ook wat foto's mee als dat kan.We zijn hartstikke benieuwd.Succes nog,groetjes arie,annet en brett.

  • 15 September 2006 - 16:12

    Hans En Nannie:

    Hoi Richard we zijn net terug uit Kreta en zoeken die site van jou op. We geloven dat je 't reuze naar je zin hebt.Wat een mega ervaring joh.nog veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

eerste stage

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2008

het einde is in zicht

06 April 2008

Tweede bericht

20 Februari 2008

Eerste bericht

01 November 2006

Het vijfde bericht

09 Oktober 2006

Vierde bericht
Richard

Actief sinds 27 Juli 2006
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 10030

Voorgaande reizen:

26 Januari 2008 - 01 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: