Nog even snel dan... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Richard Louter - WaarBenJij.nu Nog even snel dan... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Richard Louter - WaarBenJij.nu

Nog even snel dan...

Door: Richard

Blijf op de hoogte en volg Richard

20 September 2006 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ahoy luitjes,

Nou daar ben ik dan weer eventjes, waarschijnlijk voor de laatste keer voor een paar maandjes want de planning was de 30e vertrekken, maar deze is nu voor het eerst teruggeschoven naar de 28e. we liggen nog steeds in mobile, maar het begint nu toch wel een beetje te vervelen hier hoor. We hebben alles hier wel weer zo’n beetje gezien qua kroegen enzo dus we gaan rustigaan klaarmaken voor vertrek. De afgelopen week hebben we zware olie en smeerolie gebunkerd en sludge (afgewerkte olie etc.) afgegeven. Dat was wel weer een hele happening zo rond dat bootje. Nog bedankt iedereen voor alle reacties trouwens. Het waren er zoveel dat ik niet alles in een keer kon antwoorden. Als mensen bij mij uit de klas dit trouwens lezen hoe gaat het met jullie? Het is wel weer even wennen hoor met zo’n nieuwe kapitein en machinist, maar vooral de kok missen we hier heel erg. Nu hebben we een kok die begon eerst maar met alle dingen uit blik op te maken (voor op zee) en daarna wilde die pas aan de verse dingen beginnen. Kortom niet echt geweldig. Maar hij leert snel dus wie weet krijgen we nog wel een degelijk maal als we het hem genoeg hebben uitgelegd. Over kroegjes gesproken, het is hier echt heel moeilijk om binnen te komen zonder dat je 21 ben maar shotguns kan je wel gewoon bij de supermarkt kopen als je 18 bent. Dat is niet alles, er klopt gewoon eigenlijk niks van dit land. Ohja deze hoorde ik op de radio van de week: “koop nu een nieuw busje met een huppeldepup veiligheidsmerk dan krijg je er een nieuwe kia gratis bij!” ook niet helemaal logisch toch? Maarja dat moeten ze hier zelf maar weten, ik ben blij als we dadelijk vertrekken. De planning van de bestemmingen is nu als volgt: eerst naar Malta of Gibraltar, daar gaan we wat mensen aflossen en bunkeren (Zware olie en misschien wijzelf wel een beetje bier) en van daaruit gaan we verder naar alexandrie, egypte en dan gooien we dat platform af en dan varen we gelijk door naar Singapore om te dokken. dus ik ben benieuwd.. het uitgaan in hellevoet mis ik wel hoor.. onder tussen ken ik ook al wel wat woordjes russisch/oekrains, vooral boehdmaaa komt veel langs (Proost int oekrains haha)

maarja ik spreek jullie wel weer vanaf de andere kant van de wereld..

hooii lout

• 25 September 2006 - 19:03

Petra:

Groetjes uit Melissant,
    en we lezen je mailtjes!
    leuk!! Veel plezier en
    proost!!
    Groetjes,arnold,petra en amber

• 01 Oktober 2006 - 19:30

Dennis,Debora&Dion:

Hoi Rich, nog bedankt voor je sms, we konden niks meer terug sturen. Want je zal al wel op zee zitten. Alles gaat nog goed hiero. We sturen het kaartje naar je huis, als ze der is ok? Je hoort het wel, en veel plezier met varen!!! liefs Den,Dee,Dion xxxx

• 03 Oktober 2006 - 14:07

Arjan:

Hallo Richard, Leuke site, was er nog niet in mijn tijd. Nog een leuke vaartijd. Ik hoor de echte verhalen wel als je terug ben